JUMI ITO

Yumi-Ito-W

         INTERVJU

JUMI ITO

Još su nam sveža sećanja na 42. Medjunarodno takmičenje Muzičke omladine u Beogradu u disciplini klarinet i brilijantan nastup mlade klarinetistkinje iz Japana – Jumi Ito

————————————–

RL: Za početak ovog našeg intervjua, reci mi molim te, odakle dolaziš?

– Rodom sam iz Japana, tačnije iz mesta Nagano.

RL: Na 42. Međunarodnom takmičenju Muzičke omladine održanom u Beogradu, u kategoriji klarinet, osvjila si zasluženu drtugu nagradu?

– Da. Osim druge nagrade, dobila sam i nagradu za najbolje izvođenje zadate kompozicije Bruno Bruna  –  Četiri minijature.

Bruno Brun: Četiri minijature. Jumi Ito – klarinet, Antonela Grgin – klavir

RL: Da li si zadovoljna nagradama i da li si verovala u svoju pobedu?

– Naravno, zadovoljna sam. Da nisam verovala, ne bih se ni takmičila.

RL: Kakvi su ti utisci o takmičenju i, uopšte, o tvom boravku u Beogradu?

To je zaista divno takmičenje. Ljudi su srdačni i topli. Organizacija takmičenja je izvanredna. Zahvalna sam svima koje sam srela u Beogradu.

RL: Da li si, sem nagrade na ovom takmičenju, osvojila još neku značajniju?

Osvojila sam počasnu nagradu na 11. Medjunarodnom muzičkom takmičenju u Japanu na predlog Ministarstva za obrazovanje.

Klod Debisi: Prva rapsodija za klarinet i klavir. Jumi Ito – klarinet, Antonela Grgin – klavir

RL: Koliko dugo sviraš klarinet?

Sledeće godine imaću desetogodišnjicu mog klarinetskog života.

RL: Bilo bi interesantno da saznamo nešto više o tvom muzičkom školovanju.

Stekla sam Diplomu muzičkog izvodjača od Musashino Academia Musicaemaster studije sam završila na Manhattan School of Music, a imam i Sertifikat izvodjača od Mannes School of Music u Njujorku.

RL: Kako se zovu profesori kod kojih si usavršavala sviranje na klarinetu.

U toku studija učitelji su mi bili Charles Neidich, Ayako Oshima, Masaharu Yamamoto, i Takahiro Denda.

RL: Da li nameravaš da se i dalje školuješ?

U jesen, ove godine, nastaviću sa studijima za sticanje Diplome muzičkog umetnika u Hartt School.

RL: Poznato mi je da si svojim izvanrednim nastupima oduševljavala slušaoce širom sveta, pa mi reci gde se to sve odigravalo?

Da. Mnogo volim da nastupam, to me ispunjava. Vrlo sam aktivna kao solistkinja na klarinetu i kao kamerni muzičar. Imala sam dosta koncerata širom Severne Amerike, Azije i Evrope.

RL: Koje kompozitore i koje kompozicije najradije sviraš?

Sve novo što radim, za mene je veliki izazov. Nameravam da svoj repertoar obogatim i nekim tvojim kompozicijama. Detaljno sam ih pregledala i zaista mi se vrlo dopadaju.

Dejan Despić: 9 Igara za clarinet slolo (1. i 2.), Op. 62Jumi Ito – klarinet, Antonela Grgin – klavir

RL: Biće mi posebno zadovoljstvo da čujem svoje kompozicije u tvom majstorskom izvođenju.

RL: A, sad mi reci na kakvom klarinetu sviraš?

Sviram na klarinetu marke Buffet RC (B-štim), a A klarinet mi je Prestige.

RL: Mlade klarinetiste, čitaoce ovog websajta, sigurno će zanimati na kom usniku sviraš i koje trske koristiš?

Sviram na usniku Vandoren B40, a trske su Vandren, srebrna kutija No 3 ½.

RL: Za kraj reci mi da li ćeš doći ponovo u Beograd?

Velika mi je želja da ponovo dođem u ovaj grad, bilo da održim koncert ili onako – u posetu.

Autor Radivoj Lazić i klarinetistkinja Jumi Ito

RL: Onda, do ponovnog viđenja u Beogradu i novog intervjua za čitaoce ovog sajta, srdačan pozdrav i uspešna umetnička karijera.

Hvala i srdačan pozdrav svim mladim klarinetistima i posetiocima ovog sajta.

Ostavite odgovor

