BOŽIDAR „BOKI“ MILOŠEVIĆ – PORUKA MLADIMA

RL: Pre dvanaest godina Izdavačka kuća “Draganić” objavila je Vašu autobiografsku knjigu?

– Baka našeg čuvenog violiniste Stefana Milenkovića, Mirjana Milenković, napisala je knjigu o meni i mom životu. Dugo sam razmišljao kako da joj damo naziv. Išavši ulicom, tražeći odgovor, pala mi je ideja da radni naslov knjige bude: SA NEBA SAMO KIŠA PADA, jer sve ostalo mora da se zaradi poštenim radom.

SA NEBA SAMO KIŠA PADA

B————————————–

RL: Želja mi je da Boki Milošević, vrlo uspešan čovek i klarinetista, da nekoliko korisnih poruka i saveta mladim muzičarima.

– Mladi su danas dosta nestrpljivi. Hoće odmah da budu umetnici, da budu priznati od šire javnosti,  da budu popularni, da imaju mnogo para, da budu po novinama, da budu na TV-u, a nisu uradili osnovnu stvar, tj, nisu savladali zanat.

U svakom poslu zanat mora da bude prisutan, jer umetnost je nadgradnja. Kuća se ne pravi od trećeg sprata, već od temelja.


—————————————-

SAVET MLADIMA:

Radite pošteno i termeljno, jer je to uslov da dugo trajete. Obrnuto se kratko traje, kao kada vetar oduva lišće.

Čitajte knjige, razmišljajte o životu, čuvajte zdravlje i vežbajte svoj instrument.

Teško onom koji radi i gleda na sat kada će da mu prođe radno vreme. Taj je na velikim mukama, jer ga čeka sutra, čeka ga iduća nedelja, idući mesec i iduća godina.

Onaj koji voli svoj posao, ne oseća nikakvu tegobu.

Boki

—————-

RL: Mlade klarinetiste bi sigurno interesovao Vaš način rada i, uopšte, kakav je Vaš radni dan.

– Ja sada imam 81 godinu. Svakog dana izdržavam tonove, sviram sve durske i sve molske skale, jer moram da budem uvek spreman za izlazak na scenu. Teško je biti instrumentalista. Celog života se dokazuješ – uvek i stalno ispočetka.

Da bih bio fizički spreman i u kondiciji, svakog jutra radim parternu gimnastiku i hodam po čistom vazduhu kad god imam priliku za to, a priliku sebi stvaram svakog dana. Instrumentalisti treba, za razliku od pevača, da ispričaju priču bez reči (bez teksta – instrumentom).

Svakog dana me pozovu da nastupim na nekoj televiziji gde se svira uživo. Za to treba biti u kondiciji, dobrog zdravlja i da se ponovo dokažeš.

Poistovetio sam se sa bokserima, jer sam u mladosti i sam trenirao boks. Kako da izađem na nastup, ako nisam spreman? Kako bokser da izađe na meč, ako nije trenirao? Padaće mu ruke i biće nakautiran već u prvoj rundi.

Prema tome, ne dozvolite da vas niko nakautira, a nemojte ni sami sebe nakautirati time što nećete raditi, što ćete samo uživati.

Uživajte u onome što ste uradili – u svojim životnim rezultatima!

RL: Čitaoce ovog klarinetskog sajta će sigurno zanimati da kažete nešto više o Vašem klarinetu, o usniku i trskama koje koristite.

– Sviram na odličnom francuskom klarinetu Buffet Crampon S1, iz 1975. godine, koji se odlično pokazao. Sve ploče koje sam snimio, snimio sam na tom klarinetu.

Promenio sam dosta usnika, a sada koristim odličan stari Vandoren 66 koji mi je stajao 20 godina u fijoci.

Koristim tvrđe trske Vandoren No 3 ½, jer njime kvalitetnije izvodim dinamičko nijansiranje.

RL: Hvala Vam što ste bili dragi gost ovog klarinetskog sajta, ubeđen sam, na radost mnogih njegovih posetilaca. Srdačan pozdrav, do novog viđenja i novih informacija o Bokiju Miloševiću!

Srdačan pozdrav svim klarinetistima i ljubiteljima muzike Srbije i šire. Voli vas, Boki Milošević!

Boki Milošević (desno) i autor, Radivoj Lazić (levo).

Ostavite odgovor

