JOŠ NEŠTO O DOBROJ TEHNICI SVIRNJA

  Pod ovim pojmom podrazumeva se ujednačen i sinhronizovan rad daha, jezika i prstiju, bez ikakvog napora i grča.

    Već je u prethodnim sveskama škole (Učim klarinet I-III) rečeno da je lep ton osnov našeg izražavanja i da je dobra tehnika bez njega nezamisliva. Rečeno je i da previsoko podizanje prstiju sa klapni usporava i koči tehniku sviranja. Pri prelasku s tona na ton ne smeju se čuti neželjeni međutonovi.

     Odsvirani tonovi nikako ne treba da liče na nalet neobuzdane bujice. Svaki od njih mora biti odsviran svesno, pod kontrolom i koncentracijom.

     Zato je potrebno svirati u onoj brzini u kojoj se svesno, razumno i svestrano može kontrolisati svaki pojedinačno odsviran ton (njegov kvalitet, njegova ritmička i intonativna tačnost i da međusobno budu registarski ujednačeni po boji i jačini).

    Sve pomenute karakteristike dobre tehnike stiču se i razvijaju se samo ako se svakodnevno pažljivo vežba. Na taj način se razvija neophodna lična odgovornost za svaki odsvirani ton.

Iz moje škole
Učim klarinet IV


Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s