BOŽIDAR „BOKI“ MILOŠEVIĆ – TURNEJE I SNIMCI

RL: Ispričajte nešto o svojim muzičkim turnejama i koncertima.

– Moja biografija je zaista dosta gusta i bogata. Tražili su me mnogo i svuda, tempo je bio velik…

U Baden-Badenu sam predstavljao RTV Beograd. Dok sam nastupao, iza mene je bio simfonijski jazz orkestar. Kad sam završio numeru, doživeo sam veći aplauz meni iza leđa, od strane muzičara, no od publike koja me je oduševljena vratila na bis.

Muzičari su vrlo dobro znali da cene moje sviranje. To poštovanje koje sam doživeo od njih je nešto neprocenjivo. Posle koncerta su me molili da im sviram i pokažem razne nepravilne ritmove kojima je bogat juga Srbije.

U mom životu je veoma značajna turneja po Sovjetskom Savezu 1971. godine. Obišli smo više od pola Sovjetskog Saveza. Bilo je nevreme i nije se moglo nikuda iz hotela. Uzeo sam klarinet i napisao svoju prvu kompoziciju Vlaška oluja.

Kada sam se vratio u Beograd, snimio sam je. Tada su se proizvodile male ploče, singlice.

Božidar – Boki Milošević: Vlaška oluja

– Do ovog momenta, bio sam samo pratilac pevača, a od tada sam počeo sve više da se afirmišem kao solista na klarinetu i kao kompozitor.

Uvek kažem, postao sam kompozitor “iz nevolje“ – da bih imao šta da sviram.

RL: Da li biste izdvojili još neku ličnost, sem profesora Bruna, kojoj ste zahvalni za svoj uspeh ?

– U Radio Beogradu je radio muzički urednik Narodne redakcije Duško Radetić, koji je imao mnogo uticaja na mene. Sa njim sam se uzdigao u najviše sfere naše narodne muzike.

Duško je završio Muzičku akademiju. Svirao je klavir i harmoniku. Imao je svoj sekstet sastavljen od vrhunskih muzičara: Rade Jašarević, violinista koji je završio samo dve godine Akademije, jer se promenio zakon i oni koji nisu imali veliku maturu, nisu mogli dalje da studiraju. Bio je tu i gitarista Vojkan Đonović, solista Džez orkestra RTV Beograd, bas je svirao Miloje Đorđević, pa bubnjar Aćim Aćimović koji je posle otišao u Ameriku, a na njegovo mesto došao je Mića Đorđević i na kraju ja – Boki Milošević, klarinet.

RL: Da li znate broj svojih snimljenih ploča i CD-ova?

– U ovom momentu ne bih mogao da se setim koliko sam ploča i CD-ova snimio. Bilo ih je mnogo. Uglavnom sam snimao za Muzičku kuću PGP RTB.

RL: Vi ste izvođač velikog opusa, načinili ste mnoštvo vrednih trajnih snimaka?

– Svirao sam i snimao sve muzičke žanrove (od Mocartovog Divertimenta i A-Dur koncerta za klarinet i orkestar, do Džez koncerta Arti Šoa, pa preko melodija koje večito žive, do raspevanog Vranja i svojih kompozicija sa motivima iz južne Srbije…) za Radio Beograd, Radio Novi Sad, Radio Titograd, Radio Sarajevo, Radio Skoplje, Radio Zagreb i Radio Ljubljanu.

Postavi komentar