BOŽIDAR “BOKI” MILOŠEVIĆ – FESTIVALI I DELA

RL: Predlažem da ovu stranu posvetimo brojnim festivalima na kojima ste učestvovali proteklih godina i odnosili isključivo prve nagrade.

– Učestvovao sam na mnogim festivalima u zemlji i inostranstvu. Recimo, na Beogradskom saboru 1972. godine, za svoju kompoziciju Čunovo oro, dobio sam I nagradu.

Božidar – Boki Milošević: Čunovo oro

Već juna 1973. godine, učestvovao sam na Internacionalnom muzičkom festivalu klarinetista u Tunisu, gde sam, u žestokoj konkurenciji klarinetista iz celog sveta (učestvovalo je 25 nacija), odneo prvu nagradu. Nagradu mi je lično uručio predsednik Tunisa Habib Burgiba.

Tu sam zvodio svoju kompoziciju Koštanin mekam čoček.

RL: Na festivalima ste mahom svirali kompozicije koje ste sami komponovali i koje su Vas proslavile i kao vrsnog kompozitora?

– Da. Iste 1973, na festivalu u Sarajevu, za istu tu kompoziciju, Koštanin mekam čoček, dobio sam I nagradu.

Božidar – Boki Milošević: Koštanin mekam čoček

RL: Da li lako nalazite ideje za svoje kompozicije?

Pastirsku baladu sam napisao na plaži u Sutomoru. Ideja se pojavila, skicirao sam je na marginama dnevne štampe, pa odjurio u hotel da dovršim delo.

Pastirsku baladu sam uspešno izveo na Festivalu Ilidža 1974. godine. Tu se desilo muzičko čudo, čime sam vrlo ponosan. Za jednu kompoziciju dobio sam istovremeno 3 nagrade! Dobio sam trostruku prvu nagradu za kompoziciju, aranžman i izvođenje.

Božidar – Boki Milošević: Pastirska balada

Iste 1974. godine na Beogradskom saboru izveo sam Orijentalnu elegiju i osvojio I nagradu.

 Božidar – Boki Milošević: Orijentalna elegija

Sarajevska televizija je 1975. godine organizovala festival narodne muzike u Parizu, u Teatru Mitualite. Tu sam odsvirao svoju kompoziciju Zov sa planine. I za nju sam osvojio I nagradu stručnog žirija.

 Božidar – Boki Milošević: Zov sa planine

RL: Beogradski sabor je bio tradicionalno naš čuveni festival narodne muzike. Ponosan sam što sam na njemu i sam više puta učestvovao sa svojom grupom „Dukat“ i osvojio I nagradu publike mojom kompozicijom „U bašti Beograda“, a još ponosniji što sam kao student I godine Muzičke akademije, u klasi profesora Bruna, davne 1975. poslao svoju takmičarsku kompoziciju „Đačko oro“ i uslovio Festivalski odbor Beogradskog sabora, ako oro izaberu, da ga interpretira, niko drugi do – Božidar Boki Milošević.

– Da, bio je to famozni Beogradski sabor 1975. godine i tada sam izvodio sjajno Đačko oro koje je napisao gospodin Rade Lazić, i opet – I nagrada.

Inače,  Đačko oro je bila godinama špica Radio Studija B za emisiju Veče narodne muzike.

Radivoj Lazić – Božidar Milošević: Đačko oro
(Note u pripremi!)

Kompozicija Radivoja Lazića i Bokija Miloševića: Đačko oro 
na „Beogradskom saboru“ 1975. godine osvojila je I nagradu.

Postavi komentar